طراحی سایت،سئو و بهینه سازی

طراحی سایت،سئو و بهینه سازی

طراحی سایت،سئو و بهینه سازی

طراحی سایت،سئو و بهینه سازی

  • ۰
  • ۰

انواع هاست

بعد از اینکه متوجه شدید سرور و هاست چیست و چه کاربردی دارد، باید با انواع آن آشنا شوید. در ادامه به بررسی مهم‌ترین انواع میزبانی وب می‌پردازیم.
 

میزبانی اشتراکی

در این نوع میزبانی، یک سرور به بخش‌های زیادی تقسیم می‌شود و هر بخش به سایتی تعلق می‌گیرد. با این روش در یک سرور ممکن است هزاران سایت میزبانی شود.
هاست اشتراکی مقرون‌به‌صرفه است و شما بابت همان مقدار از منابعی که احتیاج دارید هزینه پرداخت می‌کنید. معمولاً وب‌سایت‌ها در ابتدای کار و تا زمانی که اطلاعات و بازدید بسیار زیادی ندارند، در هاست اشتراکی ‌میزبانی ‌می‌شوند.

یکی از مشکلاتی که در این نوع از سرویس میزبانی ممکن است ایجاد شود، مشکلات امنیتی است. نفوذ به یک سایت می‌تواند راهی برای ایجاد دسترسی به سرور و سایر وب‌سایت‌ها باشد.
همچنین وجود حجم بالای درخواست‌ها روی سرور می‌تواند منجر به افت سرعت سایر وب‌سایت‌ها شود. بنابراین استفاده از سرور‌های ایمن شده و معتبر برای حفظ امنیت و کارایی سایت ضروری است.
 

سرور نیمه اختصاصی

هاست نیمه اختصاصی (vps hosting یا سرور مجازی) یکی دیگر از سرویس‌های میزبانی وب است که در آن یک سرور به کمک نرم‌افزار‌های مجازی‌ساز مثل vmware به چند بخش مجزا تقسیم می‌شود و هر بخش مثل یک سرور مجزا به‌ کار گرفته می‌شود. در این حالت مشتری منابع و قدرت بیشتری نسبت به حالت هاست اشتراکی در اختیار دارد.
مقاله پیشنهادی: بررسی آزاد بودن دامنه

سرور اختصاصی

در سرور اختصاصی، یک سرور به مشتری اختصاص می‌یابد و وب‌سایت او تنها استفاده‌کننده از منابع آن سرور است. از آنجا که سرور فقط از سایت شما میزبانی می‌‌کند، بنابراین نگرانی‌ کاهش امنیت و سرعت از طرف سایر وب‌سایت‌ها وجود ندارد.
این نوع هاست‌ هزینه‌های بالایی دارد و برای وب‌سایت‌های بزرگ مناسب است.
 

میزبانی ابری

انواع هاست

در میزبانی ابری (cloud Hosting) همواره چندین سرور به‌صورت شبکه در حال کار کردن هستند. وب‌سایت شما می‌تواند از تمام منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این سیستم‌ها استفاده نماید. یعنی وب‌سایت محدود به یک سرور با منابع محدود نخواهد شد و در شرایطی که احتیاج به استفاده‌ی بیشتر از منابع دارد، می‌تواند از سایر سرورها در فضای ابری استفاده کند.

با این روش وب‌سایت شما همیشه در دسترس است و به اصطلاح up-time‌ آن بسیار بالا خواهد بود. در هاست ابری بک‌آپ‌ گرفتن و حفظ امنیت به علت پراکندگی داده‌ها کار دشوارتری است.


 هاست ایمیل

معمولا برای سازمانها، شرکتها، دانشگاهها و ... از ایمیلهای سازمانی استفاده میشود. این ایمیل های اختصاصی که معمولا تعداد آنها زیاد است و نگهداری و آرشیو آنها نیازمند فضای میزبانی ویژه ای است از هاست ایمیل استفاده میکنند.

هاست وردپرس

هاست وردپرس، یک هاست لینوکس با قدرت و تنظیمات مشخص جهت میزبانی وب‌سایت‌های وردپرسی است. در حالت کلی یک وب‌سایت وردپرسی در سرور‌های لینوکسی و ویندوزی قابل میزبانی است. اما از آنجا که وب‌سایت‌های وردپرسی استفاده‌ی زیادی از منابع سرور دارند، باید از سرورهایی برای میزبانی آنها استفاده شود که منابع و سخت‌افزارهای قدرتمندتری داشته باشند.

شرکت‌های هاستینگ، سرور‌هایی با قدرت مشخص را به میزبانی از وب‌سایت‌های وردپرسی اختصاص داده‌اند که به آن هاست وردپرسی می‌گویند. قیمت این نوع هاست از قیمت هاست‌های اشتراکی بالاتر است.
 

هاست ایران

معرفی هاست

مرکز داده (data center) به مجموعه‌ی سرورها، زیرساخت‌های ارتباطی و امنیتی به منظور پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه گفته می‌شود. به هاستی که مرکز داده‌ی آن در ایران قرار داشته باشد، اصطلاحاً هاست ایران گفته ‌می‌شود. استفاده از هاست ایران مزیت‌هایی مثل افزایش سرعت لود وب‌سایت، از دست نرفتن داده در تحریم، کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از خروج ارز و..‌ دارد.

در این مقاله سعی شد به پرسش‌هایی از قبیل هاست چیست، انواع هاست، مفهوم دیتا سنتر چیست و… که بسیاری از افراد در ابتدای کار با آن‌ها آشنا نیستند، پاسخ داده شود. در مقاله‌ای مجزا، راهنمای انتخاب هاست مناسب و نحوه‌ی انتخاب یک شرکت هاستینگ معتبر را برایتان شرح داده‌ایم. برای مطالعه‌ی آن از لینک زیر استفاده کنید.

منبع:  ادمین سایت

  • ۹۹/۰۲/۰۹
  • seo admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی