طراحی سایت،سئو و بهینه سازی

طراحی سایت،سئو و بهینه سازی

طراحی سایت،سئو و بهینه سازی

طراحی سایت،سئو و بهینه سازی

  • ۰
  • ۰

گواهینامه SSL چیست؟

در واقع Secure Sockets Layer و به اختصار گواهی SSL یک پروتکل رمزنگاری است که برای حفظ امنیت ارتباطات از طریق اینترنت طراحی شده است. گواهی SSL یک پرونده امضا شده دیجیتالی است که برای یک نام دامنه یا نام دامنه خاص صادر شده است. علاوه بر نام دامنه ، گواهی نامه حاوی امضای صادرکننده ، شماره سریال ، تاریخ انقضا و غیره است. برای فعال کردن اتصال ایمن و محافظت از اطلاعات مهم ، باید یک پرونده گواهی SSL بر روی سرور نصب شود. پس از اتمام نصب SSL ، می توانید به طور ایمن از طریق HTTPS یا هر پروتکل SSL دیگر مانند FTPS ، IMAPS ، POP3S ، SMTPS ، NNTPS ، LDAPS و غیره به خدمات خود دسترسی داشته باشید.

بنابراین ، اجازه دهید نگاهی به مزایای داشتن گواهی SSL بیندازیم.

رمزگذاری

یک گواهینامه SSL به محافظت از اطلاعات حساس مانند ورود به سیستم ، گذرواژه‌ها ، اطلاعات حساب و اطلاعات دارندگان کارت برای وب سایتهای تجارت الکترونیکی در طول ارتباطات اینترنتی کمک می کند. اصولاً اینترنت زنجیره ای از رایانه ها است و هر رایانه ای که در انتقال داده از مبدا به مقصد شرکت می کند می تواند اطلاعات غیر رمزنگاری شده را بخواند و تشخیص دهد. ایده اصلی این است که تمام اطلاعات قبل از ارسال رمزگذاری می شوند و فقط سرور وب و بازدید کننده وب سایت دارای کلیدهای شخصی برای رمزگشایی و تشخیص آن هستند. رمزگذاری مانع از استراق سمع و دستکاری اطلاعات توسط هکرها و سارقان هویت می شود.

 

احراز هویت گواهینامه SSL

این مهم است که بدانید وب سایتی که مایل به بازدید از آن هستید و از کجا می خواهید پرداخت کنید معتبر و قابل اعتماد است. برای سهولت در شناسایی ، سرور وب سایت گواهی SSL را برای تأیید به مرورگر وب شما می فرستد. مرورگر وب اطلاعات دریافت شده از گواهینامه SSL را تجزیه و تحلیل می کند و تصمیم می گیرد که به گواهینامه اعتماد داشته یا خیر.

چرا به برخی از گواهینامه های SSL اعتماد دارید ، و برخی دیگر نه؟ تفاوت اصلی در این است که گواهینامه های معتبر SSL پس از گذراندن متقاضی (صاحب وب سایت) مراحل تأیید اعتبار توسط مجوزهای صدور گواهینامه صادر می شوند. هر مرورگر وب مدرن با پیکربندی به روز ، به گواهینامه های SSL صادر شده توسط مقامات گواهی نامه اعتماد می کند. عمق تأیید و سطح اطمینان بیشتر به نوع اعتبار یک گواهی SSL خاص بستگی دارد.

 

 اعتبار دامنه

مقرون به صرفه ترین و حداقل تأیید شده نوع گواهی SSL. معمولاً ، سازمان صدور گواهینامه فقط حقوق کنترل دامنه را برای یک نام دامنه خاص تأیید می کند. دستورالعمل های بیشتر در مورد نحوه تکمیل اعتبار سنجی کنترل دامنه (DCV) را می توان در اینجا یافت.
   از دیگر مزایای گواهی SSL اعتبار سازمان گواهینامه های SSL از این نوع به طور پیش فرض شامل نام و آدرس شرکت می باشد. شخصی که متقاضی صدور گواهینامه OV است باید ثابت کند که سازمان واقعی است. جزئیات سازمان باید در بانکهای اطلاعاتی عمومی آنلاین قابل دسترسی باشد. شماره تلفن سازمان نیز تأیید شده است. همچنین مجوز گواهی ممکن است برای اثبات هویت شرکت ، مستندات دیگری را نیز لازم داشته باشد. اطلاعات اعتبار سنجی دقیق مربوط به گواهینامه های OV را می توان در اینجا یافت.
    اعتبار سنجی تمدید فقط گواهینامه های EV بالاترین سطح اعتماد کاربر را ارائه می دهند. علاوه بر الزامات OV ، یک کارمند قانونی (VP ، افسر ، مدیرعامل ، CIO) که دارای صلاحیت امضای توافق نامه مشترک و درخواست گواهی است ، می تواند از گواهی EV درخواست کند. این سازمان باید بیش از 3 سال به ثبت رسیده و فعالیت خود را آغاز کند. در غیر این صورت ، CA ممکن است مستندات اضافی را لازم داشته باشد. اطلاعات بیشتر در مورد اعتبار سنجی توسعه یافته را می توان در اینجا یافت.

 

افزایش رتبه بندی جستجوی Google

با شروع از تاریخ 06/08/2014 ، گوگل اعلام کرد که داشتن یک گواهینامه SSL در وب سایت شما نصب شده است، باعث افزایش موقعیت رتبه شما می شود ، که این یکی دیگر از دلایل عالی برای استفاده از SSL است.

شاخص های قابل اعتماد

از دیگر مزایای گواهینامه SSL همچنین منابع وب شما را با شاخص های قابل اعتماد ارائه می دهد که می تواند به بازدید کنندگان کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که وب سایت شما با اطمینان قابل محافظت است. همه گواهینامه های SSL از شرکت Namecheap یک قفل در نوار آدرس و https: // اتصال بدون توجه دارند. کدام یک از اعتبارسنجی ها هستند. مراجع ویژه هر محصول SSL را با علائم امنیتی اضافی - مهر سایت هایی که ممکن است در وب سایت شما نیز نصب شده باشد ، تأمین می کنند. این علائم امنیتی اختیاری هستند که می توانند ثابت و پویا باشند. مهر سایت های پویا و همچنین گواهینامه های SSL ممکن است اطلاعات مختلفی درباره نام دامنه ، سازمان (در صورت داشتن) ، سازمان مجوز و پارامترهای امنیتی نشان دهند. بیایید نگاهی به شاخص های معتبر مختلف بر اساس انواع اعتبار سنجی بیندازیم:

1. گواهینامه های SSL تأیید اعتبار دامنه

 

2. گواهینامه های اعتبار سنجی SSL سازمان


3. مجوزهای اعتبار سنجی SSL گسترده

منبع: Namecheap

  • ۹۹/۰۱/۲۶
  • seo admin

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی