طراحی سایت،سئو و بهینه سازی

طراحی سایت،سئو و بهینه سازی

طراحی سایت،سئو و بهینه سازی

طراحی سایت،سئو و بهینه سازی

۱۳ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

محمدجواد آذری جهرمی از رایگان شدن اینترنت خانگی تا پایان سال خبر داد.
با شیوع ویروس کرونا و افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان ، این تصمیم گرفته شد تا مردم بتوانند در منزل از امکانات اینترنت برای سرگرمی خود و خانواده استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه‌ای رادیویی اعلام کرد اینترنت خانگی تا پایان سال رایگان شد. این تصمیم با مشارکت شرکت‌های اینترنت ثابت و دولت گرفته شده است.

با شیوع ویروس کرونا به دلیل بالا رفتن استفاده کاربران از اینترنت بسیاری از اپراتورهای دنیا با مشکل مواجه شد وزیر ارتباطات در مورد اقدامات وزارت ارتباطات برای رفع این مشکل گفت:

    در سه هفته‌ی اخیر میزان استفاده از شبکه‌ی سرتاسری کشور تقریبا دو برابر شده است و همین باعث شده تا کار بسیار بزرگی برای افزایش ظرفیت که انصافا کار سنگینی بود پیش روی ما قرار گیرد. از همه‌ی اپراتورهای بخش خصوصی و همکاران خودم در دولت که پای کار بودند و افزایش ظرفیت‌ها را پیگیری کردند و یک کار چند ماهه را در چند روز انجام دادند تشکر می‌کنم.

اما این تنها تدبیر وزارت ارتباطات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا نیست.
این روز ها تلویزیون‌های اینترنتی نیز همراه با مردم خواهند بود و خدمات رایگانی را در اختیار کاربران میگذارند.

آذری جهرمی در اینباره گفت:

    با مدیر تلویزیون‌های اینترنتی گفت‌وگو کردیم، برخی از آن‌ها بخش کودکان و برخی همه‌ی سرویس‌هایشان را تا پایان سال رایگان کردند و به مردم اشتراک رایگان می‌دهند.

همچنین درباره آموزش و تحصیل نیز تدابیری اندیشیده شه است. وزیر ارتباطات در ادامه در مورد رایگان شدن اینترنت در حوزه‌ی آموزش گفت:

    برای اینکه آموزش تعطیل نباشد اینترنت را برای آموزش مجازی دانشگاه‌ها و مدارس رایگان کردیم. اکنون بخش زیادی از کلاس‌های درسی دانشگاه‌های کشور به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. بسیاری از مدارس حداقل در سطح تکالیف، خدمات خود را روی شبکه‌ی دیتا آورده‌اند. فرزندان خود من نیز تکالیف را از این طریق دریافت کرده و می‌فرستند.

آذری جهرمی در پایان به موضوع فروشگاه های اینترنتی و اهمیت آن ها اشاره کرد و گفت وزارت ارتباطات تصمیم گرفته است فروشگاه هایی به صورت اینترنتی راه اندازی کند و شرکت ملی پست نیز در این راستا همکاری خواهد کرد.

 

منبع : آسمونی

  • seo admin
  • ۰
  • ۰

شما در حال جستجوی در مورد یک موضوع خاص هستید، همچنین وظیفه دارید که مطالب عالی را به خوبی و به سرعت ارسال کنید. و اگر شما یک متخصص برای کمک ندارید ، پیدا کردن محتوای عالی می تواند دور از دسترس باشد.

 امروز می خواهیم در مورد گسترش محتوا در سئو و بهینه سازی سایت صحبت کنیم. این اصطلاحی است که احتمالاً قبلاً نشنیده اید زیرا من آن را درست کردم. بنابراین امیدوارم که در آینده برای شما مفید باشد. اما فکر می کنم دقیقاً آنچه را که ما در اینجا می خواهیم انجام دهیم به دست می آورید.


چگونه SEO ها وقتی متخصص موضوعی نیستند ، محتوای عالی تولید می کنند؟

می بینید ، بهینه سازهای موتور جستجو این مسئولیت واقعاً عجیب را دارند. ما اغلب از مراجعان ما خواسته می شود درباره چیزهایی که هیچ مشاغلی در زمینه نوشتن آنها نداریم محتوا تولید کنیم. ما به عنوان یک بهینه ساز موتور جستجو ، ما دقیقاً انواع چیزهایی را می شناسیم که باعث می شود محتوا برای گوگل خوب شود ، اما این بدان معنی نیست که ما در مورد هر کاری که مشتری ما انجام دهد ، دانش دامنه داریم.

شاید مشتری شما نوعی هنرمند باشد یا مشتری شما رستوران اداره کند. ممکن است شما چیزی در مورد آن ندانید ، اما هنوز هم می توانید برای رسیدن به محتوای خوب و عمیق در مورد نوعی از موضوعی که واقعاً در ویلچر شما نیست صحبت کنید ، مهلت لازم را بزنید. امروز قصد دارم در مورد چند ترفند صحبت کنم که می توانید از آنها استفاده کنید تا از فوراً به چند پاراگراف و سپس در نهایت به یک صفحه منتشر شده ، به یک قسمت خوب از مطالب بروید.
احتیاط: اگر یک متخصص بتواند محتوا را ایجاد کند ، باید این کار را انجام دهد

حالا می خواهم برای یک ثانیه عقب بروم و فقط یک چیز را روشن کنم. این روش ترجیحی برای تولید محتوا نیست. اگر می توانید یک متخصص تولید محتوا داشته باشید ، به هر حال باید یک متخصص تولید محتوا داشته باشید ، و سپس به دنبال کار بهینه سازی آن محتوا باشید تا آن را به بهترین شکل ممکن تبدیل کند. این روشی است که باید هر زمان ممکن انجام شود.

اما می دانیم که اینگونه نیست. حقیقت این است که بیشتر صاحبان مشاغل کوچک وقت ندارند که در مورد خدمات و پیشنهادات خود مطالب طولانی بنویسند و آنچه را که آنها را خاص و انواع چیزهایی که ممکن است مشتریانشان به آن نیاز داشته باشند ، بنویسند. آنها شغلی برای اداره دارند. هیچ چیز غیر اخلاقی در مورد زمان صرف تلاش برای نوشتن مطالب خوب برای آن مشتری وجود ندارد.

اما اگر می خواهید این کار را انجام دهید ، واقعاً باید سعی کنید چیزی را که دارای ارزش است ایجاد کنید. امیدوارم این به شما کمک کند دقیقاً چنین کاری انجام دهید. من این گسترش محتوا را می نامم زیرا هدف اصلی این است که از یک فوریت کوچک شروع کنیم و سپس آن را کمی گسترش دهیم و کمی آن را گسترش دهیم و حتی بیشتر آن را گسترش دهیم تا سرانجام شما در موضوعی باشید که بسیار کامل و مفید و با ارزش برای مشتریانی باشد که آن مطالب را می خوانند

هر یک از مراحل جداگانه فقط به نوعی مانند نفس کشیدن و دمیدن آن به یک بادکنک است تا کمی بزرگتر شود. هر مرحله که ما آن محتوای را گسترش می دهیم قابل کنترل است.

سریع شروع کنید

اول ، ما باید با نوعی از موضوع یا بی درنگ شروع کنیم. در این مثال ، من تصمیم گرفتم فقط ایمنی دوچرخه را از بالای سر خود بگیرم. من اینجا در سیاتل هستم و در همه جا دوچرخه وجود دارد.

با کارولینای شمالی ، جایی که من هستم ، کاملاً متفاوت است ، جایی که شما باید سوار ماشین شوید تا به هر مکانی بروید. اما با توجه به ایمنی سریع دوچرخه ، ما اکنون باید در مورد ایمنی دوچرخه صحبت کنیم که در مورد چه مواردی صحبت خواهیم کرد. ما تقریباً از بالای سر خود می دانیم که کلاه ایمنی و سیگنال و چیزهایی از این دست است.


سؤالاتی را که مردم می پرسند پیدا کنید

اما واقعاً مردم چه می پرسند؟ اطلاعاتی که آنها می خواهند بدانند چیست؟ خوب ، چند روش وجود دارد که می توانیم به آن برسیم ، و این دقیقاً با جستجوی دقیقاً برای آن سؤالاتی است که آنها در حال جستجو هستند. یکی این است که فقط "ایمنی دوچرخه" را در Google تایپ کنید و به دنبال PAA یا People Also Ask باشید. این ویژگی SERP است که تقریباً در نیمه راه صفحه مشاهده خواهید کرد ، که اغلب دارای چند سوال است و می توانید بر روی آن کلیک کنید و یک قطعه متن یا پاراگراف متن برجسته وجود دارد که به شما در پاسخ به آن کمک می کند.

مورد دیگر استفاده از ابزاری مانند Moz Keyword Explorer است ، جایی که می توانید "ایمنی دوچرخه" را بگذارید و سپس یکی از کشنده ها را انتخاب کنید "سؤالاتی هستند" و سپس فقط تمام سؤالاتی را که مردم درباره آنها می پرسید نشان می دهد. ایمنی دوچرخه. پس از انجام این کار ، تعداد معدودی از سؤالاتی که مردم در مورد ایمنی دوچرخه سؤال می کنند ، برمی گردانید.

منبع: moz

  • seo admin
  • ۰
  • ۰

امروزه کاربران زیادی در دنیای اینترنت وجود دارند به همین دلیل شرکت‌ها برای معرفی محصولات و خدمات خود به پیاده‌سازی و طراحی سایت شرکتی و همچنین طراحی سایت فروشگاهی اقدام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سایت رایان، هزینه طراحی سایت امروزه بر اساس نوع سایت و امکاناتی که دارند ممکن است از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان برآورد شود. شما می‌توانید از خدمات ارائه‌شده در شرکت رایان در طراحی سایت خود استفاده کنید.

۷ نکته مهم در طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی شما باید موارد زیادی را رعایت کنید. بر اساس نوع سایت فروشگاهی که قرار است راه‌اندازی کنید باید این موارد را انجام دهید. ما در اینجا ۷ نکته مهم در طراحی سایت فروشگاهی را به شما به‌صورت تیتروار اعلام می‌کنیم.

۱. استفاده از یک نام و دامنه مناسب در طراحی سایت فروشگاهی که بتواند به‌راحتی در ذهن مراجعه‌کننده‌ها قرار گیرد.

۲. استفاده از قالب‌های بروز و مطمئن که امکان هک و خرابکاری را به حداقل برساند.

۳. استفاده از قابلیت‌های ریسپانسیو که با استفاده از آن تعداد زیادی از استفاده‌کنندگان تلفن همراه هوشمند به‌عنوان یک مشتری به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

۴. استفاده از پلتفرم فروشگاهی مناسب مانند ووکامرس، پرستاشاپ، اپن کارت و ... بر اساس نوع کسب‌وکار شما که توانایی ارتباط برقرار کردن با مشتری را به‌خوبی داشته باشد.

۵. ایجاد بخش‌های متنوع مانند فروش ویژه، خدمات، نقد و بررسی، گارانتی، بخش تخفیف‌ها و موارد این‌چنینی که باعث جذب کاربر شوند.

۶. استفاده از درگاه‌های فروش مطمئن در طراحی سایت فروشگاهی، شما باید بتوانید امکان خرید آنلاین و استفاده از درگاه‌های بانکی مطمئن را در سایت خود داشته باشید.

۷. امکان ایجاد نظر دهی و ثبت نظرات کاربران و خریداران در مورد تمامی کالاها

نکات مهم در طراحی سایت شرکتی

در طراحی سایت شرکتی شما باید از یک سری اصول و استانداردهای اولیه پیروی کنید. در اینجا ما به شما ۷ نکته برتر در خصوص طراحی سایت شرکتی را اعلام می‌کنیم. شما می‌توانید با پیروی از این ۷ نکته یک سایت شرکتی استاندارد را طراحی و پیاده‌سازی کنید.

۱. استفاده از بروزترین استانداردهای طراحی سایت

سایت شرکتی شما باید از جدیدترین و بروزترین استانداردهای طراحی سایت بهره ببرد. در طراحی سایت شرکتی باید به این نکته دقت کنیم که سایت در واقع نمایان کننده برند شرکت می‌باشد و باید از تکنولوژی‌های بروز دنیا استفاده کرد.

۲. معرفی کامل خدمات و محصولات و رزومه شرکت

سایت شما باید تمامی بخش‌های موردنیاز مشتریان را شامل شود؛ مانند معرفی محصولات و خدمات، گالری تصاویر مجوزها و نمایشگاه‌ها و افتخارات شرکت، رزومه شرکت و درباره ما، فرم‌های سفارش آنلاین و ....

۳. استفاده از استانداردهای سئو

استفاده از استانداردهای سئو در طراحی سایت شرکتی از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه که سایت شما از استانداردهای سئو پیروی کند امکان قرار گرفتن سایت در نتایج جست‌وجو بیشتر است.

۴. طراحی به‌صورت دو یا چندزبانه

همواره باید به این نکته دقت کنید که ممکن است مشتری و بازدیدکننده سایت شما خارج از ایران باشد. امروزه اکثر سایت‌های شرکتی حداقل دوزبانه ساخته می‌شوند تا بتوانند به مشتریان خارج از کشور نیز خدمات خود را ارائه دهند.

۵. طراحی سایت شرکتی به‌صورت ریسپانسیو

مهم‌ترین نکته در طراحی سایت شرکتی این است که سایت در تمامی دستگاه‌ها از قبیل رایانه رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت و انواع گوشی تلفن هوشمند به‌صورت کامل و بی‌نقص نشان داده شود.

۶. قرار دادن بخش تماس با ما

یکی از مهم‌ترین بخش‌های در طراحی سایت شرکتی این است که افراد بتوانند به‌راحتی با شما و مجموعه شما ارتباط برقرار کنند. قرار دادن چارت مدیریتی، شماره تلفن‌های تماس، آدرس، ایمیل و حتی ای دی شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که کاربرانی که به سایت شما مراجعه کرده‌اند به‌راحتی امکان برقراری ارتباط مستقیم با شما و مجموعه شما را داشته باند.

۷. قرار دادن فرم‌های تماس و فرم‌های استخدام

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در طراحی سایت شرکتی فرم‌های تماس با ما و فرم‌های استخدامی می باشند. هرچه این بخش‌ها ساده‌تر و کارآمدتر طراحی شوند مراجعه‌کنندگان به این بخش‌ها بهتر می‌توانند از سایت شما استفاده کنند.

محاسبه هزینه طراحی سایت

یکی از مهم‌ترین موارد در زمینهٔ طراحی سایت هزینه طراحی سایت است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت رایان به‌راحتی از آخرین قیمت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی مطلع شوید. شما می‌توانید از بین صدها قالب و نمونه کار قرار داده‌شده در سایت شرکت رایان به‌راحتی قالب و پلتفرم سایت خود را انتخاب کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به طراحی و پیاده‌سازی خود اقدام نمایید. استفاده از خدمات شرکت رایان این امکان را به شما می‌دهد که به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه طراحی سایت به‌راحتی سایت مخصوص به شرکت خود را داشته باشید.

منبع: زومیت

  • seo admin
  • ۰
  • ۰

10 مهارت دیجیتال مارکتینگ که باید برای کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید


برای اینکه در شغل خود به شانس موفقیت بیشتری برسید، باید در دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنید. به یک دلیل ساده و آن این است:

بازاریابی دیداری برای محصولات خود ایجاد کنید و افراد بیشتری را به مشتریان خود تبدیل کنید.

با گفتن این نکته ، سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ فراتر از خرید ابزار بازاریابی و امید به بهترین ها است. این ابزارها فقط درصورتی مؤثر خواهند بود که بازاریابان شما مهارت استفاده از آنها را داشته باشند.

به همین دلیل است که باید در مهارت های  سرمایه گذاری کنید. تا زمانی که بازاریابان شما با چشم انداز شما ارتباط برقرار می کنند ، می خواهید که آنها مهارت های مناسبی برای متقاعد کردن آنها داشته باشند.

در این پست وبلاگ ، 10 مهارت حیاتی در بازاریابی دیجیتال پیدا خواهید کرد که امروز تجارت شما باید روی آن سرمایه گذاری کند.


1. مهارت های روابط بین فردی

اگرچه امروزه بازاریابی زیادی به صورت آنلاین انجام می شود ، بازاریاب ها هنوز در تعامل با همکاران و چشم اندازهای خود هستند. البته رسانه تغییر کرده است اما مفهوم هنوز یکسان است.

بنابراین ، شما باید در مورد نحوه برقراری ارتباط و همکاری با سایر کارمندان به بازاریابان خود آموزش دهید. در غیر این صورت ، عدم وجود ارتباط و همکاری مناسب ، طبق گفته 86 درصد مدیران و کارمندان ، می تواند به خرابی در محل کار منجر شود.

همکاری کارمندان

فراتر از روابط با همکاران ، بازاریاب ها نیز باید یاد بگیرند که چگونه می توانند به رهبری شما ربط دهند. از این گذشته ، گفتن کلمات نادرست یا اقدام نادرست می تواند تفاوت بین مشتری و یک چشم انداز گمشده باشد.
2. مهارت های ایجاد محتوا و مهارت های نوشتن مقاله

یکی از مهمترین عناصر بازاریابی ایجاد محتوا است. از آنجا که شما از محتوا در وب سایت خود برای ارائه اطلاعات به بازدید کنندگان ، در رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان خود و از ایمیل استفاده می کنید تا از راه های تبلیغاتی خود استفاده کنید.

اکنون ، بسیاری از بازاریابان باید یاد بگیرند که چگونه به تحقیق و ایجاد نوع مناسب محتوا بپردازند که مخاطبان شما را به پیشروهای واجد شرایط تبدیل کند. به غیر از محتوای نوشتاری ، بازاریابان نیز باید تصاویر ، فیلم ها و سایر فرم های محتوا را ایجاد کنند.

به عنوان مثال ، طبق گفته HubSpot ، 54٪ مخاطبان شما انتظار فیلم ها را دارند. در نتیجه این ، بازاریابان برای ایجاد محتوای تصویری باید مهارت های اساسی طراحی را یاد بگیرند.

ترجیح محتوای جهانی

علاوه بر این ، یادگیری مهارت های نوشتن نوشتن به بازاریابان کمک می کند تا در صفحات فرود و صفحات فروش بهتر فروش کنند.
3. مهارت های بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

گوگل و سایر موتورهای جستجو به بخشی اساسی در فرایند تحقیق مشتری تبدیل شده اند. به عنوان مثال ، مشتریان بالقوه شما احتمالاً قبل از تصمیم گیری درباره یک محصول ، یک سری جستجوها را انجام می دهند.

با کمال تعجب ، BrightEdge دریافت که 51٪ از کل ترافیک وب سایت و 40٪ از درآمد ناشی از ترافیک ارگانیک است. برای اطمینان از نشان دادن وب سایت شما برای این شرایط مهم ، بازاریابان شما باید از مهارت های SEO خود استفاده کنند.

اینها شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، سئو در صفحه ، ایجاد لینک و غیره است. با سرمایه گذاری در این مهارت ها ، دید محصول خود را نسبت به جستجوگران افزایش می دهید.
4- مهارت های رسانه های اجتماعی

با گذشت سالها ، رسانه های اجتماعی به یکی از محبوب ترین سیستم عامل های تعامل تبدیل شده اند. به غیر از تعامل با دوستان ، کاربران همچنین با مشاغل ارتباط برقرار می کنند.

به عنوان مثال ، GlobalWebIndex فاش کرد که 54٪ مرورگرهای اجتماعی از رسانه های اجتماعی برای تحقیق در مورد محصولات استفاده می کنند.

مرورگرهای اجتماعی که با مارکها در تعامل هستند

امروزه برخی از کانال های محبوب رسانه های اجتماعی برای مشاغل زیر عبارتند از:
فیس بوک
اینستاگرام
 پینترست
توییتر
لینکدین
اسنپ چت

با بیان این مطلب ، کانال های مختلف از نظر جمعیتی و بهترین شیوه ها از مخاطبان مختلف برخوردار هستند. اول از همه ، کسب و کار شما برای به دست آوردن نتیجه باید در مورد بهترین کانال های رسانه های اجتماعی تصمیم بگیرد.

احتمالاً به کجا می توانید به مشتریان بالقوه خود برسید؟ سپس ، بازاریابان باید درک کنند که چگونه با مخاطبان خود در هر بستر ارتباط برقرار کنند.
الگوی طرح بازاریابی دیجیتال رایگان

منبع برنامه رایگان - الگوی طرح بازاریابی دیجیتال خود را بارگیری کنید

آیا هنوز استراتژی یکپارچه بازاریابی دیجیتال دارید؟ برای ایجاد برنامه و رسیدن به نتایج خود از چارچوب برنامه ریزی RACE ما استفاده کنید.

به الگوی طرح بازاریابی دیجیتال رایگان دسترسی پیدا کنید
5- مهارتهای تبلیغاتی دیجیتال

اگر می خواهید سریعتر به چشم اندازهای خود برسید ، مخاطبان ایده آل خود را هدف قرار داده و درآمد را افزایش دهید ، باید از تبلیغات دیجیتال استفاده کنید. به عنوان مثال ، داده های Google نشان می دهد که مشاغل کوچک در هنگام استفاده از ابزارهای دیجیتالی مانند تبلیغات آنلاین و تجزیه و تحلیل داده ها ، در مقایسه با مواردی که از آنها استفاده نمی کنند ، رشد تقریباً 4 برابر درآمد دارند.

شبکه های اجتماعی

برخی از سیستم عامل های تبلیغاتی دیجیتال عبارتند از:
Google
فیس بوک
شبکه های تبلیغاتی
اینستاگرام
توییتر
 پینترست

با این حال ، سیستم عامل های مختلف به استراتژی ها و تاکتیک های مختلفی احتیاج دارند. در غیر این صورت ، بودجه تبلیغ خود را هدر می دهید. برای هر پلتفرم تبلیغاتی ، بازاریابان باید یاد بگیرند که چگونه بودجه خود را تعیین کنند ، مخاطبان مناسب را هدف قرار دهند ، نتایج را ردیابی کنند ، تست ها را انجام دهند.

منبع:

  • seo admin
  • ۰
  • ۰

به سفر یادگیری SEO خود خوش آمدید!
 

در صورتی که تمایل شما به یادگیری بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تنها با تمایل شما به اجرای و آزمایش مفاهیم بیشتر شود ، از این راهنما نهایت استفاده را خواهید برد.

این راهنما برای توصیف کلیه جنبه های اصلی سئو ، از یافتن اصطلاحات و عبارات (کلمات کلیدی) که می تواند باعث ایجاد ترافیک واجد شرایط به وب سایت شما شود ، دوستانه تر کردن سایت شما با موتورهای جستجو ، ایجاد لینک ها و بازاریابی ارزش بی نظیر سایت شما طراحی شده است. .

دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو پیچیده و در حال تغییر است ، اما شما می توانید اصول را به راحتی درک کنید ، و حتی مقدار کمی از دانش SEO می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش رایگان SEO نیز به صورت گسترده در وب موجود است ، از جمله راهنماهایی مانند این!

این اطلاعات را با برخی تمرینها ترکیب کنید و در راه رسیدن به یک سئو باهوش خوب هستید.
مبانی اصول بهینه سازی موتور جستجو

آیا تاکنون از سلسله مراتب نیازهای مازلو شنیده اید؟ این یک تئوری روانشناسی است که اساسی ترین نیازهای انسان (مانند هوا ، آب و ایمنی جسمی) را بر نیازهای پیشرفته تر (مانند عزت نفس و تعلق اجتماعی) در اولویت قرار داده است. این نظریه این است که شما بدون اطمینان از نیازهای اساسی تر در ابتدا برآورده نمی شوید. اگر غذا ندارید عشق مهم نیست.

بنیانگذار ما ، رند فیشکین ، یک هرم مشابه را برای توضیح نحوه عملکرد افراد در مورد سئو ، توضیح داد و ما آن را محبت آمیز عنوان کردیم "سلسله مراتب نیازهای سئو".


راهنمای اصول SEO
 

همانطور که مشاهده می کنید ، پایه و اساس SEO خوب با اطمینان از دسترسی به خزیدن شروع می شود و از آنجا به سمت بالا حرکت می کند.

با استفاده از این راهنمای مبتدی ، می توانیم این هفت مرحله را برای رسیدن به سئو موفق دنبال کنیم:

    دسترسی را باز کنید تا موتورها بتوانند وب سایت شما را بخوانند
    محتوای قانع کننده ای که به جستجوی جستجوگر پاسخ می دهد
    کلید واژه بهینه سازی شده برای جذب جستجوگرها و موتورها
    تجربه کاربری عالی از جمله سرعت بار سریع و UX قانع کننده
    محتوای ارزشمندی را به اشتراک می گذارد که پیوندها ، استنادها و تقویت را کسب می کند
    عنوان ، URL و توضیحات برای ترسیم CTR بالا در رتبه بندی ها
    نشانه گذاری Snippet / Schema برای مشخص کردن در SERP ها

ما در طول این راهنما برای هر یک از این مناطق وقت خواهیم گذاشت ، اما ما می خواهیم آن را در اینجا معرفی کنیم زیرا نگاهی به نحوه ساختن این راهنما به عنوان یک کل ارائه می دهد.
 

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟


برای مبتدیان واقعی. بیاموزید که بهینه سازی موتور جستجو چیست ، چرا مهم است و همه اصول لازم را می دانید تا خود را درست شروع کنید.
فصل 2: ​​نحوه کار موتورهای جستجو - خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی

ابتدا باید ظاهر شوید.

اگر موتورهای جستجو به معنای واقعی کلمه نمی توانند شما را پیدا کنند ، هیچکدام از بقیه کارهای شما اهمیتی ندارند. این فصل به شما نشان می دهد که چگونه روبات های آنها اینترنت را خز می کنند تا سایت شما را پیدا کنند و آن را به فهرست آنها اضافه کنند.


فصل 3: تحقیقات کلید واژه

درک کنید که مخاطبان شما چه چیزی می خواهند پیدا کنند.

رویکرد ما ابتدا کاربران را هدف قرار می دهد زیرا این چیزی است که موتورهای جستجو پاداش می دهند. در این فصل تحقیقات کلمات کلیدی و سایر روش ها برای تعیین آنچه مخاطبان شما به دنبال آن هستند ، را در بر می گیرد.


فصل چهارم: بهینه سازی در محل


برای پیشبرد پیام خود از تحقیقات خود استفاده کنید.


این یک فصل پرشور است ، طراحی بهینه سازی شده ، تجربه کاربر ، معماری اطلاعات و تمام راه هایی که می توانید نحوه انتشار مطالب را تنظیم کنید تا حداکثر دید و طنین انداز آن با مخاطبان خود تنظیم شود.
فصل 5: SEO فنی

دانش فنی پایه به شما در بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو و ایجاد اعتبار با توسعه دهندگان کمک می کند.

با اجرای طراحی پاسخگو ، بخشنامه های روبات و سایر عناصر فنی مانند داده های ساخت یافته و برچسب های متا ، می توانید به گوگل (خود ربات) بگویید که سایت شما درمورد این موضوع چیست. این به آن کمک می کند تا برای موارد مناسب رتبه بندی شود.
فصل ششم: ایجاد پیوند و مؤسس تأسیس

صدا را زیاد کن.

پس از دستیابی به همه چیز ، وقت آن است که با جلب توجه و پیوند از سایتها و تأثیر گذاران دیگر ، تأثیر خود را گسترش دهید.
فصل 7: اندازه گیری ، اولویت بندی و اجرای سئو

خود را برای موفقیت تنظیم کنید.

بخش اساسی هر استراتژی جستجوگرها دانستن اینکه چه چیزی کار می کند (و چه چیزی نیست) ، تنظیم رویکرد شما در مسیر حرکت است.
واژه نامه SEO

اصطلاحات و عبارات کلیدی را درک کنید.

یادگیری سئو بعضی اوقات می تواند مانند یادگیری یک زبان دیگر ، با تمام اصطلاحات اصطلاحات و اصطلاحات صنفی که انتظار دارید بدانید احساس کنید. این واژگان فصل به فصل به شما کمک می کند تا کلمات جدید را به دست بیاورید.
چه مقدار از این راهنما برای مطالعه نیاز دارم؟

اگر در مورد بهبود ترافیک جستجو جدی هستید و با سؤال ناآشنا نیستید ، توصیه می کنیم راهنمای مبتدی برای سئو را از جلو به عقب بخوانید. ما سعی کرده ایم تا حد امکان آن را بطور دقیق و آسان درک کنیم و یادگیری اصول سئو اولین قدم اساسی برای رسیدن به اهداف کسب و کار آنلاین شما است.

با سرعتی که مناسب شماست ، بروید و حتماً به دهها منبعی که در طول فصل به آنها پیوند می دهیم توجه کنید - آنها نیز شایسته توجه شما هستند.

هنوز هیجان زده شده اید؟ شما باید باشید! بازاریابی موتورهای جستجو یک زمینه جذاب است و می تواند بسیار سرگرم کننده باشد!

منبع: moz

  • seo admin
  • ۰
  • ۰

اعتراض برای لغو پیشنهاد اخذ مالیات از تبلیغات گوگل

اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای اینترنتی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار لغو پیشنهاد اخذ مالیات از تبلیغ‌کنندگان در سرویس گوگل شد.

هفته‌ی گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس در طرح «اخذ عوارض از خدمات دیجیتالی» پیشنهاد داده بود تا شرکت‌هایی که تبلیغات خود را توسط خدمات تبلیغاتی گوگل انجام می‌دهند، ۵۰ درصد کل مبلغ پرداختی را مالیات دهند. این موضوع واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به‌همراه داشت و نه‌تنها دبیر انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی بلکه مدیران وزارت ارتباطات که به‌عنوان مجریان طرح معرفی شده‌اند نیز نسبت به آن اعتراض کردند. حال رضا الفت‌نسب، عضو هیئت مدیره‌ی اتحادیه‌ی کشوری کسب‌وکارهای مجازی با انتشار توییتی اعلام کرده است که طی نامه‌ای این موضوع را با رئیس مجلس و روسای کمیسیون‌های مختلف و نماینده‌ی پارلمانی دولت مطرح کرده است تا از تصویب آن در صحن مجلس جلوگیری شود. او همچنین گفت نگران لغو جلسات مجلس هستیم؛ اما پیگیر این موضوع خواهیم بود.

متن نامه

در متن نامه نوشته شده است:

«جناب آقای لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی با سلام

احتراماً پیرو مصوبه‌ی منتشر شده‌ی کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر الزام تبلیغ‌دهندگان در موتور جستجوی گوگل به پرداخت معادل ۵۰ درصد هزینه‌ی تبلیغات به خزانه‌ی دولت به استحضار می‌رساند براساس اطلاعات واصله این طرح در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تهیه شده است و این در حالی است که براساس شواهد موجود از تشکل‌های فعال این حوزه هیچ‌گونه نظرخواهی صورت نگرفته است. حتی براساس اعلام رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، آن سازمان نیز در جریان این پیشنهاد قرار نگرفته است.

متاسفانه این طرح بدون کارشناسی موجب افزایش هزینه‌های کسب‌وکارهای نوپا، که در طول سال‌های اخیر حداقل در کلام مسئولان مورد حمایت بوده است، خواهد شد. موتور جستجوی گوگل از سال‌های دور و بدون محدودیت در فضای مجازی ایران قابل دسترسی بوده است و کسب‌وکارهای مختلفی اقدام به برنامه‌ریزی جهت جذب کاربران خود در این فضا بوده و هستند. حال جای سؤال است که همکاران شما در مرکز پژوهش مجلس چه جایگزینی برای گوگل پیدا کرده‌اند که بخش خصوصی از آن بی خبر است.

بدینوسیله خواهشمند است راهکاری اتخاذ فرمایید مصوبه‌ی کمیسیون تلفیق که به ضرر کسب‌وکارهای نوپا (استارتاپ‌ها) است، حذف شود.»

اتحادیه کسب و کار اینترنتی

با توجه به اعتراض اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای اینترنتی، دبیر انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی و همچنین مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس مبلنی بر اخذ عوارض ۵۰ درصدی از تبلیغ‌کنندگان در خدمات گوگل، باید دید در روزهای آینده تصمیم نهایی نسبت به آن چه خواهد بود.

منبع: زومیت

  • seo admin
  • ۰
  • ۰

SEO درمورد چگونگی واکنش رباتها و کاربران به یک تجربه آنلاین است. به عنوان متخصصان جستجو ، ما نیاز داریم تا بین تجربیات آنلاین ، ربات های موتور جستجو و کاربران شکاف ایجاد کنیم. ما باید بدانیم که کجا خود (یا تیم های خود) را درج کنیم تا بهترین تجربه را هم برای کاربران و هم برای ربات ها فراهم کنیم. به عبارت دیگر ، ما در جستجوی تجربیاتی هستیم که با انسان طنین انداز می شوند و برای ربات موتورهای موتور منطقی هستند.

این مقاله به دنبال پاسخ به سؤالات زیر است:

    چگونه رشد پایدار را برای مشتریان خود هدایت می کنیم؟
    بلوک های ساختاری یک استراتژی جستجوی ارگانیک چیست؟

سایبورگ سئو چیست؟

سایبورگ (یا ارگانیسم سایبرنتیک) به عنوان "موجود با ارگانیک و هم با" تعریف می شود
قطعات بدن بیومکاترونیکی ، که تواناییهای جسمی آنها بیش از حد طبیعی انسان توسط عناصر مکانیکی گسترش می یابد. "

با استفاده از توانایی ارتباط بین انسان ها ، ربات های جستجو و تجربیات سایت ما ، SEO cyborg یک سئو (یا تیم) است که قادر به کار یکپارچه بین هر دو ابتکار فنی و محتوا (مهارت های آن فراتر از محدودیت های عادی انسانی است) برای پشتیبانی از عملکرد عملکرد جستجوی ارگانیک. سایبرگ SEO قادر است استراتژیک را مشخص کند که در کجا می تواند تلاشهای جستجوی ارگانیک را برای به حداکثر رساندن عملکرد انجام دهد.

خب چطور اینکار رو انجام بدیم؟
مدل سئو

مانند بسیاری از سه گانه های کلاسیک (فکر کنید: رنگ های اولیه ، سه تفنگدار ، کودک Destiny [البته نسخه معمولی]) مدل سنتی سئو ، معروف به روش رتبه بندی خزیدن ، سئو را در سه مرحله مشخص قرار می دهد. در عین حال ، در عین حال ، این مدل نتوانسته وسعت کارهایی را که ما از SEO انتظار داریم به طور روزانه انجام دهد ، به دست آورد و نداشتن یک مدل عملکردی می تواند محدود کننده باشد. ما باید این مدل را بدون اختراع دوباره چرخ ، گسترش دهیم.
شاید تعجب کنید ، چرا ما به اینها احتیاج داریم ؟:

    رندر: شیوع جاوا اسکریپت ، CSS ، تصاویر و شخصی سازی افزایش یافته است.
    سیگنالینگ: برچسب های HTML ، کدهای وضعیت و حتی سیگنال های GSC شاخص های قدرتمندی هستند که به موتورهای جستجو می گویند چگونه صفحه را پردازش و درک کنند ، هدف آن را تعیین کنند و در نهایت آن را رتبه بندی کنند. در مدل قبلی ، به نظر نمی رسید که این عناصر قدرتمند واقعاً جایگاهی داشته باشند.
    اتصال: افراد یک مؤلفه مهم جستجو هستند. هدف نهایی موتورهای جستجو شناسایی و رتبه بندی مطالبی است که با مردم طنین انداز است. در مدل قبلی ، "درجه" نسبت به کاربر نهایی احساس سرما ، سلسله مراتبی و بی تفاوت داشت.

همه اینها ما را به این سؤال سوق می دهد: چگونه در هر مرحله از این مدل موفقیت پیدا می کنیم؟

توجه: هنگام استفاده از این قطعه ، من توصیه می کنم از جلو جلو بروید و از آن بخش های مدل پیشرفته که بیشترین کاربرد را در برنامه جستجوی فعلی کسب و کار شما دارند استفاده کنید.

منبع: moz.com

  • seo admin
  • ۰
  • ۰

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش شیوع ویروس جدید کرونا اقشار مختلف مردم دنیا از حضور در محیط‌های عمومی ابراز نگرانی کرده و تا حد ممکن سعی می‌کنند در منزل بمانند. به نظر می‌رسد اولین راهکار کشورها به منظور کنترل شیوع این بیماری در کنار توصیه رعایت بهداشت عمومی و ضدعفونی کردن مراکز عمومی، قرنطینه کردن شهرهایی است که به شدت با شیوع این بیماری گریبانگیر آن‌هاست.
در شرایط کنونی دورکاری یک وضعیت اضطراری است

شرکت‌ها نیز تصمیم گرفته‌اند فروشگاه‌ها، اداره‌ها و کارخانه‌های خود را موقت تعطیل کنند. همچنین رویدادهای بین المللی مانند کنگره جهانی موبایل لغو شد. علاوه بر این کارگران و کارمندان شرکت‌های جهان نیز به دلیل پیشگیری از ابتلای این بیماری فراگیر تمایلی برای رفتن به محل کار خود ندارند، اما امروزه نسبت به دهه‌های گذشته دسترسی به نرم‌افزارهای مدیریتی و کنفرانس ویدئویی از راه دور بسیار آسان شده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی، اتخاذ دورکاری یک راهکار اضطراری است.

شرکت های تکنولوژی جهان و دورکاری

بر اساس گزارش‌های جدید نیمی از کارمندان شهر پکن، پایتخت چین، تصمیم گرفتند به جای رفتن به محیط کار در منزل بمانند و دورکاری انجام دهند. همانطور که تولیدکنندگان موبایل توانستند با بهره‌گیری از تکنولوژی و دنیای دیجیتال، محصولات خود را  آنلاین رونمایی کنند، سایر شرکت‌ها در کشورهای متفاوت جهان نیز تصمیم گرفتند از این قابلیت استفاده کنند و دورکاری انجام دهند. شرکت‌هایی مانند تنسنت، علی بابا و مایکروسافت اعلام کرده‌اند که کارکنان آن‌ها طی چند روز آینده دورکاری خواهند کرد.

دورکاری امور بانکی در هنگ کنگ

علاوه بر این، دولت‌های سنگاپور، هنگ کنگ و ماکائو به کارمندان ابلاغ کرده‌اند تا وظایف اداری را دورکاری انجام دهند. آن‌ها از کارفرمایان خصوصی نیز درخواست کردند فقط کارکنان لازم یا افرادی که در قسمت خدمات اورژانسی فعالیت دارند، در محل کار خود حضور پیدا کنند و بقیه افراد در منزل و به دور از محیط‌های عمومی کار خود را انجام دهند. در حال حاضر کارمندان بانک هنگ کنگ با روش دورکاری امور بانکی را انجام می‌دهند. برنامه دورکاری در شرکت‌های خصوصی و دولتی کره جنوبی نیز اجرا شده است، به طوری که شهر سئول، بلافاصله پس از اجرای این طرح بسیار خلوت شد. در کشور آمریکا نیز تعداد افرادی که دورکاری می‌کنند، پیوسته در حال افزایش است.

ارتباط از راه دور با تماس ویدیویی

بعضی شرکت‌های چینی مانند DingTalk که در زمینه فناوری ارتباطات فعالیت می‌کند، سامانه‌هایی به منظور برقراری تماس‌های ویدئویی طراحی کرده‌اند تا فضای منطبق با واقعیت را برای کارمندان و مخاطبان خود فراهم کنند. شرکت WeChat نیز ظرفیت شرکت کنندگان را در ویدئو کنفرانس مجازی خود به ۳۰۰ نفر افزایش داده است تا کاربران بتوانند به راحتی از راه دور با یکدیگر در ارتباط باشند.


دورکاری در ایران

شیوع ویروس جدید کرونا در ایران نیز منجر به اتخاذ استراتژی‌های موثر در این زمینه شده است؛ این استراتژی‌ها شامل تعطیل کردن مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز عمومی مانند سینماها و تئاتر، ضدعفونی کردن وسایل حمل و نقل عمومی، تغییر ساعت کار اداره‌ها و سازمان‌ها می‌شود. راهکار جدیدی که در بعضی استارت آپ‌های ایرانی در حال آزمایش است استفاده از روش دورکاری است. علاوه بر این، ارائه خدمات آنلاین مانند خرید آنلاین با تاکسی‌ها و پیک‌های اینترنتی این امکان را در اختیار مردم قرار داده تا کمتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار بگیرند. مزیت دور کاری این است که افراد بدون تعطیل کردن کارشان می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.


نرم افزارهای مفید در زمان دورکاری

نرم افزارهایی مانند Anydesk ،Trello، Slack و غیره می‌تواند در این زمینه مفید و موثر واقع شود. همچنین، برنامه اسکایپ نیز یکی از مشهورترین سرویس‌های تماس صوتی و تصویری است که می‌تواند مورد استفاده همه کاربران شرکت‌ها و موسسات قرار بگیرد. ویدئو کنفرانس نیز در شرایط وخیم فعلی می‌تواند جایگزین جلسات حضوری شده و خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهد.

منبع: ایمنا

  • seo admin
  • ۰
  • ۰

سئو چیست؟

 سئو فارسی شده واژه SEO و مخفف واژه Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو می‌باشد.

سئو انواع مختلفی دارد سئو تصاویر، سئو ویدئو، سئو اخبار و لوکال سئو و تمامی آنها شامل فاکتور‌های رتبه بندی زیادی می‌شوند که به صورت بلک باکس تنها در اختیار گوگل قرار دارد.
سئو ممکن است انواع مختلف جستجو را دربر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می‌شود که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی می‌شود.
از دید بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing) سئو به چگونگی کارکرد موتور‌های جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو گفته می‌شود موتور جستجو Google بیشترین مخاطب را در ایران ما دارد.
سئو و بهینه سازی شامل توسعه و ویرایش محتوا بوده و شامل سه بخش اصلی با عنوان‌های زیر می‌شود:

•    سئو داخلی (On-page SEO)
•    سئو خارجی (Off-page SEO)
•    سئو تکنیکال (Technical SEO)

ارتباط میان کلمات کلیدی (Keywords) و حذف منابع مرتبط با کراول شدن سایت توسط خزنده‌های گوگل، تعداد بک لینک‌های ورودی و خروجی از مهم ترین تکنیک‌های سئو محسوب می‌شوند.
در نتیجه در خلاصه‌ ترین تعریف سئو سایت را می‌توان به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو دانست.

روش‌های سئو
سئو (SEO) روش‌های بسیاری دارد بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی برای لیست شدن نتایج جستجو موجود است.

ایندکس صفحات
موتور‌های جستجوی اصلی نظیر Google Bing Yahoo Baidu  duckduckgo برای پیدا کردن صفحات به واسطه دنبال کردن بک لینک‌ها عمل می‌کنند به قرار گیری صفحه در فهرست موتور جستجو ایندکس گفته می‌شود. البته ثبت سایت در گوگل از طریق سرچ کنسول (Google Search Console) نیز انجام می‌شود.

جلوگیری از ایندکس
برای جلوگیری از خزش توسط موتور جستجو چند روش وجود دارد ۱- استفاده از متا تگ نو ایندکس (Noindex Meta Tag).
۲- بلاک کردن سایت توسط فایل Robots.txt

افزایش برتری در موتور جستجو
به پروسه افزایش برتری در موتور جستجو سئو گفته می‌شود. از شاخص ترین روش‌های سئو می‌توان به کاهش سرعت لود سایت، ساخت بک لینک کدنویسی سایت با استاندارد‌های W3.
روش‌های سئو را می‌توان به صورت کلی به سه بخش تقسیم کرد:
سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری، سئو کلاه سیاه – White Hat SEO – Gray Hat SEO, Blcak Hat SEO
اطلاعات در بیشتر در مورد سئو را در سئو فاکس و سئو (SEO) ویکی پدیا بخوانید.

قوانین سئو گوگل
رعایت دستورالعمل‌های سئو از نظر گوگل از اهمیت بسیاری برخوردار است اگر از سئو کلاه سفید استفاده کنید هرگز دچار پنالتی نمی شوید اما در عوض ممکن است در صفحات پنجم و ششم نتایج جستجو (SERP) گیر کنید.

منبع: سئو چیست (Search Engine Land)

  • seo admin
  • ۰
  • ۰

رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کنار تمهیدات اندیشیده شده، نباید فضای کسب و کار کشور دچار اختلال شود، گفت: می توان با فراهم شدن زیرساخت‌ها کارها را از منزل مدیریت کرد و وظایف و خدمات در بستر الکترونیکی انجام شود.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راهکارهای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و  متضرر شدن تولیدکنندگان و فروشندگان، بیان کرد: یکی از دستور العمل های پیشگیرانه برای مقابله با کرونا، پرهیز از تمجع و تردد در اماکن پر ازدحام است. تمهیدات خوبی نیز اندیشیده شده است. مدارس و دانشگاه ها و جلسات برای پیشگیری لغو شده است و باید این روند ادامه داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در کنار این تمهیدات نباید فضای کسب و کار کشور دچار اختلال شود. برای دانش آموزان و دانشجویان باید امکان تحصیل از راه دور با استفاده از فناوری های نوین فراهم شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: برای ادارات نیز با استفاده از سیستم های نوین می توان کار را جلو برد.  استفاده از اپلیکیشن ها و کسب و کارهای اینترنتی راهکارهایی است که در شرایط کنونی می تواند موثر باشد. خیلی از بخش ها  می توانند با استفاده از اپلیکیشن های نوین وارد عرصه خدمت رسانی شوند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: دولت و وزارت ارتباطات آمادگی لازم را به لحاظ پهنای باند و اپلیکیشن های روز دارد تا خدمات به صورت الکترونیک به مردم ارائه شود. وزیر ارتباطات نیز اعلام آمادگی کردند تا این امر انجام شود. جلسات نیز می‌تواند به صورت غیر حضوری برگزار شود. نباید کارها مختل شود بلکه می توان با استفاده از امکانات و تکنولوژی روز خدمت رسانی ادامه یابد.

بختیار در پایان تصریح کرد: می توان با فراهم شدن زیرساخت ها کارها را از منزل مدیریت کرد و وظایف و خدمات در بستر الکترونیکی انجام شود.

منبع: ایسنا

  • seo admin